- MENU BIP
- KATALOG USŁUG
- Referat Rolnictwa, Inwestycji i Mienia Komunalnego
Podział nieruchomości - wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości
|
Urząd Gminy w Świerczowie
Ul. Brzeska 48
46-112 Świerczów
Tel. 774196179, 774196170
Fax. 774196184
|
Symbol
|
6831 Podział nieruchomości
|
Wydział
|
Referat Rolnictwa, Inwestycji i Mienia Komunalnego
|
Opis sprawy
|
Podział nieruchomości - wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości
|
Kogo dotyczy
|
Z wnioskiem o wydanie decyzji występuje właściciel nieruchomości lub wieczysty użytkownik.
|
Wymagane dokumenty
|
Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości, w którym należy podać cel podziału oraz sposób dostępu projektowanych do podziału działek do drogi publicznej.
Do wniosku należy dołączyć: - protokół z przyjęcia granic nieruchomości, - wykaz zmian gruntowych, wykaz synchronizacyjny (jeżeli oznaczenie działek w rejestrze gruntów jest inne niż w księdze wieczystej) , po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania (3 egzemplarze), -mapę z projektem podziału – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania (3 egzemplarze). Wyżej wymienione dokumenty powinny być opatrzone stosowną klauzulą Starostwa Powiatowego w Namysłowie, potwierdzającą przyjęcie do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Do wniosku należy dołączyć również: - aktualne (nie starsze niż 3 miesiące) dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości w szczególności oświadczenie, przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej, - wypis z rejestru gruntów oraz kopię mapy ewidencyjnej, - zezwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 96 ust.1a ustawy z dnia ustawy o gospodarce nieruchomościami w przypadku gdy dzielona nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków, - opinię zarządcy drogi w przypadku gdy zapewnienie dostępu nowo wydzielanych działek do drogi publicznej będzie wymagało wykonania nowego zjazdu z drogi publicznej. |
Miejsce składania pism
|
Urząd Gminy w Świerczowie, ul. Brzeska 48, 46-112 Świerczów
|
Termin i sposób załatwienia
|
Zgodnie z Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r, Nr 98, poz.1071 z późn. zm.) sprawy są załatwiane niezwłocznie. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
|
Opłaty
|
Brak
|
Podstawa prawna
|
Art. 92 - 95 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U z 2004r, Nr 268, poz. 2663)
|
Tryb odwoławczy
|
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie złożone za pośrednictwem Wójta Gminy Świerczów do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu w terminie 14 dni od jej doręczenia.
|
Inne informacje
|
Więcej informacji: ,
tel: 774196179 |
Podmiot udostępniający: | Wójt Gminy Świerczów |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Witold Żurkowski |
Data wytworzenia: | 2012-05-23 |