Ogłoszenie o przetargu pn. Przeprowadzenie szkoleń o nazwie : 1.Brukarz 2.Ogrodnik terenów zielonych dla osób będących uczestnikami projektu p.n .:AKTYWIZACJA ZAWODOWA DROGĄ DO SAMODZIELNOŚCI
Świerczów,10.07.2013r
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
o wartości zamówienia mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych
Gmina Świerczów reprezentowana przez Wójta Gminy Świerczów,
46-112 Świerczów, ul. Brzeska 48, pok. nr 2,
woj. opolskie, pow. namysłowski, tel. (077) 4196170,4196179 fax. (077) 4196184, e-mail: ug@swierczow.pl
ogłasza
przetarg nieograniczony na:
Przeprowadzenie szkoleń o nazwie : 1.Brukarz 2.Ogrodnik terenów zielonych
dla osób będących uczestnikami projektu p.n .:AKTYWIZACJA ZAWODOWA DROGĄ DO SAMODZIELNOŚCI w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej,
1. Zamieszczanie ogłoszenia:obowiązkowe
2. Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego
3. Adres strony internetowej zamawiającego: www.swierczow.pl
4. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa
5. Rodzaj zamówienia: usługi
6. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Nazwa i kod wg Wspólnego Słownika Zamówień - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego - 80570000-0.
Przedmiotem zamówienia są usługi szkolenia polegające na:
Przeprowadzeniu szkoleń o nazwie : 1.Brukarz 2.Ogrodnik terenów zielonych
dla osób będących uczestnikami projektu p.n .:AKTYWIZACJA ZAWODOWA DROGĄ DO SAMODZIELNOŚCI w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej
Zadanie obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia/kursów zawodowych o nazwie: Brukarz ( dla 6 osób ) oraz Ogrodnik terenów zielonych ( dla 6 osób ) będących uczestnikami projektu AKTYWIZACJA ZAWODOWA DROGĄ DO SAMODZIELNOŚCI współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Szkolenia/kursy zawodowe mają na celu podniesienie kwalifikacji zawodowych umożliwiając poszerzenie posiadanych już umiejętności zawodowych lub uprawniające do podjęcia pracy w danym zawodzie. Szkolenia/kursy będą przeprowadzane na terenie gminy Świerczów, w miejscu wskazanym przez zamawiającego. Powinny odbywać się w dniach roboczych tj. poniedziałek - piątek w przedziale czasowym od 8.00 do 16.00.
Szkolenie/kurs Brukarz winno obejmować łącznie 125 godzin:
- 25 godzin teorii – 1 godzina = 60 minut
- 100 godzin praktyki – 1 godzina = 60 minut
Szkolenie/kurs Ogrodnik terenów zielonych winno obejmować łącznie 80 godzin:
- 100 godzin praktyki – 1 godzina = 60 minut
Szkolenie/kurs Ogrodnik terenów zielonych winno obejmować łącznie 80 godzin:
- 25 godzin teorii – 1 godzina = 60 minut
- 55 godzin praktyki – 1 godzina = 60 minut
Zajęcia praktyczne zarówno jak w szkoleniu/kursie Brukarz i Ogrodnik terenów zielonych muszą odbywać się w warunkach rzeczywistych z efektem dostrzegalnym dla lokalnej społeczności. Zakres tematyczny powinien być zgodny z programami obowiązującymi dla tego typu przedsięwzięć. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia/kursu
Zajęcia praktyczne zarówno jak w szkoleniu/kursie Brukarz i Ogrodnik terenów zielonych muszą odbywać się w warunkach rzeczywistych z efektem dostrzegalnym dla lokalnej społeczności. Zakres tematyczny powinien być zgodny z programami obowiązującymi dla tego typu przedsięwzięć. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia/kursu
- catering
- materiały szkoleniowe
- wynajem sali
- ubezpieczenie uczestników
- ubiór ochronny
- narzędzia, urządzenia,materiał niezbędny do przeprowadzenia zajęć praktycznych
- koszty firmy takie jak wynagrodzenie wykładowców, dojazd wykładowców i inne koszty.
Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji z przebiegu szkolenia/kursu tj. dziennika zajęć, list obecności. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia/kursu otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia/kursu wystawione zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r. Poz.186).
7. Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
8. Nie dopuszcza się składanie ofert częściowych.
9. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.
10. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: od 01.08.2013 r. do 30.11.2013 r.
11. Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym:
11.1 Informacja na temat wadium
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 1.000,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc złotych 00/100).
11.2 Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
11.3 Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony , jeżeli Wykonawca złoży (1) oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, oraz (2) przedstawi: dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w wykonawca wykaże że posiada:
- aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę swojej działalności,
- certyfikat systemu zarządzania jakością w zakresie świadczeń usług szkoleniowych
Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
2) posiadania wiedzy i doświadczenia; Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony , jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia i wykaże że w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert , a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie wykonanie 3 szkoleń w tego typu obszarze , w wyniku, których przeszkolonych zostało min.10 osób oraz okaże odpowiednie referencje i rekomendacje ,listy polecające, a także inne dokumenty firm z których wynika ,że przedstawione szkolenia/kursy zostaly wykonane należycie. Weryfikacja tego warunku dokonywana będzie poprzez złożenie oświadczenia zgodnie z art.22 ust.1 oraz w oparciu o dotychczasowe zrealizowane zamówienia. .Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca , oświadczy, że
dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
4)sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli: oświadczy, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
11.4. W celu wskazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda dokumentów wymienionych w punkcie 6 siwz.
11.4.1 Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków oraz przesłanek braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 pkt.5 ustawy Pzp, na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych w punkcie 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia według formuły „spełnia – nie spełnia”.
11.5. W zakresie potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2
pkt.5 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
-Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo informację o tym ,że nie należy do grupy kapitałowej
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt 11.5
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
-Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo informację o tym ,że nie należy do grupy kapitałowej
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt 11.5
11.5.1.Dokumenty podmiotów zagranicznych: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
- wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
11.6 Inne dokumenty nie wymienione w pkt 11: oświadczenie o dysponowaniu zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia.
11.7 Nie ogranicza się możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
12. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: cena – 100%; zamówienie publiczne zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów.
13. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
14. Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
15. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.swierczow.pl
16. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna będzie w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 6. Formularz jest bezpłatny.
18. Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
19. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy.17. Termin składania ofert: 19.07.2013 r. godzina 10:00, miejsce: oferty nale
20. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy.
21. Nie przewiduje się unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
22. Data zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych:
11.07.2013 r.
23. Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: „Aktywizacja zawodowa drogą do samodzielności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”.
Wójt Gminy Świerczów
Barbara Bednarz
Barbara Bednarz
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.doc
Fromularz oferty wraz z załącznikami.doc
Wzór umowy.doc