Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienie dot. przetargu pn Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Świerczów
Świerczów ,10.06.2013r.
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:
„Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Świerczów ”.
Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art.38 ust.4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.- Prawo zamówień publicznych
(Dz.U.z 2010 r. Nr.113 poz.759 z póź.zm.) Gmina Świerczów reprezentowana przez Wójta
Barbarę Bednarz dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zmienia się zapis punktu 5 i 6.2 SIWZ
Przed zmianą :
5. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
5.1.1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
- o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają:
wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Świerczów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Świerczów oraz wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Weryfikacja tego warunku dokonywana będzie poprzez złożenie oświadczenia zgodnie z art.22 ust.1 oraz w oparciu o przedstawienie zamawiającemu w/w dokumentów. Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
5.1.2 Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
- o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert , a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie wykonanie lub wykonywanie minimum dwóch usług odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia polegającym na odbiorze od właścicieli nieruchomości co najmniej 1000Mg odpadów komunalnych zmieszanych w ciągu roku. Weryfikacja tego warunku dokonywana będzie poprzez złożenie oświadczenia zgodnie z art.22 ust.1 oraz w oparciu o dotychczasowe zrealizowane zamówienia. .Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
5.1.3 Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają co najmniej :
dwa pojazdy typu śmieciarka do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych , 2 pojazdy do zbiorki selektywnej odpadów co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktujacej. Weryfikacja tego warunku dokonywana będzie poprzez złożenie oświadczenia zgodnie z art.22 ust.1 oraz w oparciu o wykaz zgodnie z załącznikiem nr. do SIWZ .Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
5.2 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy:
5.2.1 W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności ,jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania ,w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje zgodnie z pkt. 5.1.1
- wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert , a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie wykonanie lub wykonywanie minimum dwóch usług odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia polegającym na odbiorze od właścicieli nieruchomości co najmniej 1000Mg odpadów komunalnych zmieszanych w roku z podaniem ich wartości i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane zgodnie z pkt.5.1.2
- wykaz sprzętu zgodnie z pkt.5.1.3
5.3. Zamawiający nie zastrzega w ogłoszeniu o zamówieniu warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych w punkcie 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia według formuły „spełnia – nie spełnia”.
Przy ocenie spełnienia warunków udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wielkości stanowiące o spełnieniu warunków będą zsumowane.
6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
6.1 Wymagane niżej wymienione dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za „ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM” przez Wykonawcę na każdej stronie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.
6.2 Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
Lp.
|
Warunek do spełnienia przez wykonawcę
|
Numer załącznika
|
Uwagi
|
1
|
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 1 do oferty
|
Wzór stanowi
załącznik nr 1 do oferty
|
1a
1b
|
Wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Świerczów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Świerczów oraz wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
(§ 1 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokumenty te będą stanowić załącznik 1a i 1b do oferty
|
|
2
|
Oświadczenie o dysponowaniu zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 2 do oferty
|
Wzór stanowi
Załącznik nr 2 do oferty
|
3
|
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (§ 2 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 3 do oferty
|
Wzór stanowi
Załącznik nr 3 do oferty
|
4
|
Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp (§ 2 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 4 do oferty
|
Wzór
oświadczenia
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp stanowi załącznik nr 4 do oferty
|
5
|
Wykaz zamówień w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert , a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie wykonanie lub wykonywanie minimum dwóch usług odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia polegającym na odbiorze od właścicieli nieruchomości co najmniej 1000Mg odpadów komunalnych zmieszanych w ciągu roku.
(§ 1 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 5 do oferty
|
Wzór stanowi
załącznik nr 5 do oferty
|
5a
|
Wykaz narzędzi ,wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informację o podstawie dysponowania tymi zasobami
(§ 1 ust. 1 pkt 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik 5a do oferty
|
Wzór stanowi załącznik nr 5a
do oferty
|
6
|
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (§ 2 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 6 do oferty
|
|
7
|
Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (§ 2 ust. 1 pkt 4Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów,jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form,w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 7 do oferty
|
|
8
|
Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo informację o tym ,że nie należy do grupy kapitałowej
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 8 do oferty
|
Wzór stanowi załącznik nr 8 do oferty
|
Po zmianie :
5. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
5.1.1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
- o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają:
wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Świerczów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Świerczów . Weryfikacja tego warunku dokonywana będzie poprzez złożenie oświadczenia zgodnie z art.22 ust.1 oraz w oparciu o przedstawienie zamawiającemu w/w dokumentów. Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
5.1.2 Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
- o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert , a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie wykonanie lub wykonywanie minimum dwóch usług odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia polegającym na odbiorze od właścicieli nieruchomości co najmniej 300Mg odpadów komunalnych zmieszanych w ciągu roku. Weryfikacja tego warunku dokonywana będzie poprzez złożenie oświadczenia zgodnie z art.22 ust.1 oraz w oparciu o dotychczasowe zrealizowane zamówienia. .Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
5.1.3 Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają co najmniej :
dwa pojazdy typu śmieciarka do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych , 2 pojazdy do zbiorki selektywnej odpadów co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktujacej. Weryfikacja tego warunku dokonywana będzie poprzez złożenie oświadczenia zgodnie z art.22 ust.1 oraz w oparciu o wykaz zgodnie z załącznikiem nr. do SIWZ .Ocena wg formuły spełnia / nie spełnia.
5.2 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy:
5.2.1 W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności ,jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania ,w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje zgodnie z pkt. 5.1.1
- wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert , a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie wykonanie lub wykonywanie minimum dwóch usług odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia polegającym na odbiorze od właścicieli nieruchomości co najmniej 300Mg odpadów komunalnych zmieszanych w roku z podaniem ich wartości i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane zgodnie z pkt.5.1.2
- wykaz sprzętu zgodnie z pkt.5.1.3
5.3. Zamawiający nie zastrzega w ogłoszeniu o zamówieniu warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych w punkcie 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia według formuły „spełnia – nie spełnia”.
Przy ocenie spełnienia warunków udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wielkości stanowiące o spełnieniu warunków będą zsumowane.
6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
6.1 Wymagane niżej wymienione dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za „ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM” przez Wykonawcę na każdej stronie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.
6.2 Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
Lp.
|
Warunek do spełnienia przez wykonawcę
|
Numer załącznika
|
Uwagi
|
1
|
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 1 do oferty
|
Wzór stanowi
załącznik nr 1 do oferty
|
1a
|
Wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Świerczów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Świerczów
(§ 1 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokumenty te będą stanowić załącznik 1a do oferty
|
|
2
|
Oświadczenie o dysponowaniu zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 2 do oferty
|
Wzór stanowi
Załącznik nr 2 do oferty
|
3
|
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (§ 2 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 3 do oferty
|
Wzór stanowi
Załącznik nr 3 do oferty
|
4
|
Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp (§ 2 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 4 do oferty
|
Wzór
oświadczenia
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp stanowi załącznik nr 4 do oferty
|
5
|
Wykaz zamówień w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert , a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie wykonanie lub wykonywanie minimum dwóch usług odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia polegającym na odbiorze od właścicieli nieruchomości co najmniej 300Mg odpadów komunalnych zmieszanych w ciągu roku.
(§ 1 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 5 do oferty
|
Wzór stanowi
załącznik nr 5 do oferty
|
5a
|
Wykaz narzędzi ,wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informację o podstawie dysponowania tymi zasobami
(§ 1 ust. 1 pkt 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik 5a do oferty
|
Wzór stanowi załącznik nr 5a
do oferty
|
6
|
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (§ 2 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 6 do oferty
|
|
7
|
Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (§ 2 ust. 1 pkt 4Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów,jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form,w jakich te dokumenty mogą być składane)
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 7 do oferty
|
|
8
|
Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo informację o tym ,że nie należy do grupy kapitałowej
|
Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 8 do oferty
|
Wzór stanowi załącznik nr 8 do oferty
|
Wójt Gminy Świerczów
Barbara Bednarz
Barbara Bednarz