Świerczów,05.02.2013r.
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
o wartości zamówienia mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych
Gmina Świerczów reprezentowana przez Wójta Gminy Świerczów, 46-112 Świerczów,
ul. Brzeska 48, pok. nr 6, woj. opolskie, pow. namysłowski,
tel 077 419-61-57, fax 077 419-61-70, e-mail:
ogłasza
przetarg nieograniczony na:
Budowę sieci kanalizacji sanitarnej we wsi Biestrzykowice (kod CPV 45231300-8 – roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów
do odprowadzania ścieków)
1. Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
2. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
3. Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swierczow.pl
4. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa.
5. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
6. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Nazwa i kod wg Wspólnego Słownika Zamówień:
Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków – 45231300-8.
Przedmiot zamówienia przewiduje: budowę sieci kanalizacji sanitarnej we wsi Biestrzykowice w ramach przedsięwzięcia: „Rozwiązywanie problemów gospodarki ściekowej w powiecie namysłowskim”.
Miejsce realizacji operacji (oznaczenie działek) obręb ewidencyjny – Biestrzykowice
- 141/1, 141/2, 99, 29/2, 83, 86/4, 62/3, 69, 49/1, 49/2, 51, 87/7, 88, 90/1, 91, 92, 52, 94, 89, 55/1, 57/1, 58/1, 15/6, 15/3, 15/2, 10/3, 38/24, 38/23, 38/14, 38/12, 38/8, 38/5, 8/2, 8/1, 148, 147, 145/1, 62/4, 61, 66, 81, 78, 73/3, 70/1, 70/2, 10/1, 106, 104, 101, 227, 240, 10/2, 58, 38/11, 38/6, 44/2, 13/2, 37/4, 100, 242, 95, 241/2, 87/5, 87/6, 84/2, 82, 86/5, 85/2, 245/2, 79/2, 244, 60, 48/1, 48/5, 238/2, 37/3, 37/1, 36/1, 35/3, 38/2, 35/1, 236, 32/2, 32/3, 38/1, 38/7,239, 279, 243, 59, 57, 44/1, 62, 37/5, 269, 246/2, 5.
Miejsce realizacji operacji (oznaczenie działek) obręb ewidencyjny – Miodary:
- 257/5, 440.
Zakres robót budowlanych wg projektu budowlanego i wykonawczego pn.: „Opracowanie kompletnych dokumentacji technicznych budowy sieci kanalizacji sanitarnych w ramach przedsięwzięcia Rozwiązanie problemów gospodarki ściekowej w powiecie namysłowskim w lokalizacjach: Ziemiełowice, Jastrzębie, Nowy Folwark, Biestrzykowice, Miodary, Świerczów”
Kanalizacja sanitarna:
- roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
- roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,
- roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni dróg
i autostrad.
- roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
- roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków.
- Przepompownie sieciowe i przydomowe
- roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
- roboty inżynieryjne i budowlane,
- roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni dróg i
autostrad.
- Przyłącza do wykonania z siecią uliczną:
- roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
- roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,
- roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni dróg i
autostrad.
- roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
- roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,
- roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni dróg i
autostrad.
Roboty elektryczne:
- Przyłącz energetyczny oraz zasilanie przepompowni ścieków PM1, PB1, PB2:
- przyłącz kablowy oraz złącze kablowo-pomiarowe,
- linia kablowa do rozdzielnicy przepompowni ścieków,
- rozdzielnica przepompowni ścieków,
- instalacje w przepompowni ścieków,
- oprogramowanie układu oraz prace regulacyjno-rozruchowe,
- obsługa geodezyjna.
- Zasilanie przepompowni przydomowych
- linia zasilająca,
- rozdzielnica przydomowej przepompowni ścieków – dostawa wraz z technologią,
- instalacje w przepompowni ścieków,
- oprogramowanie układu oraz prace regulacyjno-rozruchowe,
- obsługa geodezyjna.
- Opis instalacji: Szczegółowy opis robót zawarto w Projekcie Budowlanym i Wykonawczym.
W trakcie prowadzenia robót Wykonawca jest zobowiązany do :
- Prowadzenia robót zgodnie z Dokumentacją Budowy i Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
- Przedstawienia aprobat technicznych, certyfikatów, świadectw dopuszczalności na wbudowane
urządzenia i materiały budowlane,
- Przedstawienia dokumentacji techniczno-ruchowej (DTR) przepompowni ścieków,
- Przedstawienia protokołów badań i sprawdzeń urządzeń z rozruchu dopuszczających
do eksploatacji,
- Przedstawienia protokołów badań wszystkich przewodów (grawitacyjnych, tłocznych i
przyłączy) w zakresie szczelności na eksfiltrację ścieków do gruntu i filtrację wód gruntowych do
kanału, badań gruntu (wskaźnik zagęszczenia) i instalacji elektrycznych,
- Wykonania inspekcji telewizyjnej sieci kanalizacji sanitarnej po jej wykonaniu wraz z raportem
inspekcji, przy czym inspekcja ma potwierdzić prawidłowe wykonanie rurociągu.
Inspekcja telewizyjna sieci kanalizacji sanitarnej musi charakteryzować się następującymi cechami:
- czytelna ostrość obrazu,
- wszystkie kinety i połączenia rur muszą być sfilmowane na całej długości,
- zapis inspekcji ma potwierdzać faktycznie spadki dna kanału,
- suma odcinków sfilmowanych musi zawierać całość przedmiotu zamówienia.
Dokumentacja po wykonaniu inspekcji obejmuje:
- płytę CD z nagranym raportem,
- mapę z zaznaczoną trasą kanału, numerami studzienek, początkiem i końcem inspekcji,
- wykresy spadku dna kanału,
- fotoraport uszkodzeń,
- opis studzienek kanalizacyjnych,
- obmiar wykonanych prac z wyszczególnieniem kolejnego numeru inspekcji, długości badanych odcinków, ulicy, materiału, z którego wykonany jest kanał, ilości wykonanych fotografii.
- Zapewnienia obsługi geodezyjnej, wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
Namiar geodezyjny powykonawczy w skali 1:1000 w 2 egzemplarzach wykonany przez
uprawnionego geodetę, w formie papierowej i numerycznej (na nośniku elektronicznym * dwg).
- Wywozu gruzu, odpadów poza teren prowadzenia robót budowlanych, na składowisko odpadów.
- Zapewnienia i utrzymania bezpieczeństwa terenu budowy oraz robót poza placem budowy, a w
szczególności: zabezpieczenia terenu budowy przed dostępem osób nieupoważnionych i
wykonania organizacji ruchu zastępczego wg uzgodnionego projektu, zapewniając bezpieczne
dojścia i dojazdy do istniejących posesji.
- Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić nawierzchnie ulic, trawników, elewacji budynków i
innych obiektów naruszonych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia do stanu pierwotnego.
- Wykonawca zobowiązany jest także dokonać wszelkich uzgodnień i ewentualnych opłat
związanych z zajęciem pasa drogowego oraz innych opłat związanych z realizacją przedmiotu
zamówienia. W razie konieczności Wykonawca zapewni i wykona zastępczą organizację ruchu
kołowego na czas trwania robót wg projektu organizacji ruchu sporządzonego przez Wykonawcę.
- Zadaniem Wykonawcy w ramach rozruchu sieci jest przełączenie istniejącej sieci
kanalizacyjnej w budynku (nieruchomości) do sieci wybudowanej przez Wykonawcę.
- W pompowni ścieków PM1 należy zamontować przepływomierz elektromagnetyczny
umożliwiający pomiar ilości przetłaczanych ścieków ,wielkości chwilowych i sumacyjnych z
możliwością odczytu danych archiwalnych rejestru ilości ścieków dla okresu minimum
2 miesięcy.
- Zadaniem Wykonawcy w ramach zadania jest podłączenie przydomowych przepompowni
ścieków do instalacji elektrycznych wewnętrznych właścicieli posesji.
Warunki wymagane do spełnienia przez Wykonawcę:
- Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za ochronę przekazanych punktów pomiarowych
do chwili przejęcia przez Zamawiającego, uszkodzone lub zniszczone znaki geodezyjne odtworzy
i utrwali na własny koszt.
- Wszelkie koszty związane z aktualizacją decyzji i uzgodnień Wykonawca uwzględni w cenie
kontraktowej i nie będzie żądał za nie osobnej zapłaty. Wykonawca pokryje również wszystkie
koszty, o których mowa w decyzjach administracyjnych.
- Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy
dotyczące ochrony środowiska naturalnego.
- Wykonawca będzie przestrzegać przepisów ochrony przeciwpożarowej.
- W przypadku konieczności odwodnienia terenu robót i zabezpieczenia przed dopływem wód Wykonawca na własny koszt przeprowadzi niezbędne badania i sporządzi projekt odwodnienia terenu robót, uwzględniając hydrogeologiczne właściwości podłoża, przewidywane parametry wykopów oraz rodzaj budowli, warunków posadowienia budowli sąsiednich dla danego obiektu.
Projekt podlega zatwierdzeniu przez właściwe organa administracji państwowej.
Na roboty jw. wykonawca udzieli gwarancji na okres 5 lat licząc od daty protokołu odbioru robót.
Szczegółowy zakres robót ujęty jest w projekcie budowlano-wykonawczym i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót.
Wymagania dotyczące materiałów:
- Wszelkie użyte w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarze znaki
handlowe, towarowe, nazwy modeli, numery katalogowe o których mowa w art. 30 ust. 1-3
ustawy Pzp, służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są
wskazaniem producenta.
- Zamawiający dopuszcza składanie ofert z zastosowaniem innych materiałów niż określone w
dokumentacji projektowej o nie gorszych parametrach od zaprojektowanych i jakości potwierdzonej
certyfikatem. Użyte materiały winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadające
odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniające sprawność
eksploatacyjna.
- Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do dokumentacji
projektowej jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, roboty budowlane
spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
- Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego
przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę.
W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne.
- W sprawach nieuregulowanych w podanych jw. dokumentach należy stosować się do
obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm
oraz norm europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego.
7. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 50%
wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju
zamówienia i zgodnego z przedmiotem zamówienia.
8. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
9. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.
10. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: do dnia 31.12.2013 r.
11. Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym:
11.1 Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 70.000,00 zł (słownie złotych: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
11.2 Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
11.3 Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych
warunków: Wykonawca, musi wykazać, że osoby będące pełnić funkcję kierownika budowy i robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz drogowej posiadają uprawnienia (należy załączyć uprawnienia oraz zaświadczenie z izby inżynierów budownictwa o przynależności do izby). Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia – nie spełnia. Przy ocenie spełnienia warunków udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wielkości stanowiące o spełnieniu warunków będą zsumowane.
11.4 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy:
11.4.1 W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: Wykaz ,że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej roboty budowlanej , odpowiadającej swym zakresem przedmiotowi zamówienia , z podaniem jej rodzaju i wartości ,daty i miejsca wykonania oraz załączonym dokumentem potwierdzającym ,że roboty zostały wykonane z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone .Wartość roboty nie może być mniejsza niż 3 500 000,00 zł brutto oraz Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami: Wykonawca, musi wykazać, że osoby będące pełnić funkcję kierownika budowy i robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz drogowej posiadają uprawnienia (należy załączyć uprawnienia oraz zaświadczenie z izby inżynierów budownictwa o przynależności do izby).
11.4.2 W zakresie potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt 11.4.2.
11.4.3.Dokumenty podmiotów zagranicznych: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
- wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
11.5 Inne dokumenty nie wymienione w pkt 11: oświadczenie o dysponowaniu zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia.
11.6 Nie ogranicza się możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
12. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: cena – 100%; zamówienie publiczne zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów.
13. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
14. Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
15. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.swierczow.pl
16. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna będzie w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 6. Formularz jest bezpłatny.
17. Termin składania ofert: 21.02.2013 r. godzina 10:00, miejsce: oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy w Świerczowie, ul. Brzeska 48, pokój nr 2.
18. Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
19. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy.
20. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy.
21. Nie przewiduje się unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
22. Data zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych: 05.02.2013 r.
23. Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
Świerczów 05.02.2013 r
Przedmiary robót
RARPrzedmiary.rar
Uwaga: W przedmiarze robót elektrycznych należy wziąść pod uwagę tylko część dotyczącą Gminy Świerczów
Projekt wykonawczy
Mapy:
PDFmapa Ze-5144_D_P-B01A.pdf
PDFmapa Ze-5144_D_P-B01B.pdf
Profile
RARProfile cz 1.rar
RARProfile cz 2.rar
RARProfile cz 3.rar
ZIPCześć opisowa.zip
RARObliczenia.rar
Pozostałe
RAROrientacja ostateczna.rar
PDFInf. dot. kwalifikowalności przyłącza kanalizacyjnego.pdf
PDFProjekt odtworzenia nawierzchni dróg powiatowych.pdf
Projekt budowlany
Profile
RARProfile cz 1.rar
RARProfile cz 2.rar
RARProfile cz 3.rar
RARCzęść opisowa.rar
RARUzgodnienia.rar
RARWarunki.rar
RARUprawnienia projektanta i Przynależność do Izby Inżynierów.rar
Projekt elektryczny
ZIPProjekt elektryczny.zip
Wyciąg z projektu kanalizacji sanitarnej Miodary niezbędny do realizacji kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Biestrzykowice
RARWyciąg z projektu kanalizacji sanitarnej.rar
Dokumentacja gotechniczna
RARDokumentacja geotechniczna.rar
Organizacja ruchu drogi gminne i powiatowe
RAROrganizacja ruchu drogi gminne.rar
RAROrganizacja ruchu drogi powiatowe.rar
RARPozostałe dokumenty.rar