WÓJT GMINY ŚWIERCZÓW OGŁASZA NABÓR na wolne stanowisko urzędnicze– inspektor ds. obsługi Urzędu Stanu Cywilnego / inspektor ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
WÓJT GMINY ŚWIERCZÓW
OGŁASZA NABÓR
na
wolne stanowisko urzędnicze – inspektor ds. obsługi Urzędu Stanu Cywilnego / inspektor ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy
Urząd Gminy Świerczów
ul. Brzeska 48
46-112 Świerczów
Ilość etatów : 1 w wymiarze 1 etatu
Data rozpoczęcia pracy: 1 sierpnia 2025 r.
I. Wymagania w stosunku do kandydatów :
wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego mają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP;
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) posiadanie wykształcenia wyższego i trzyletniego doświadczenia stażu pracy lub wykształcenia średniego i pięcioletniego doświadczenia stażu pracy;
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
Uwaga: Kandydaci, którzy nie spełniają wszystkich niezbędnych wymagań nie zostaną dopuszczeni do udziału w prowadzonym postępowaniu.
1. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
1) dyspozycyjność;
2) znajomość podstaw funkcjonowania administracji samorządowej;
3) doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku;
4) komunikatywność, obowiązkowość, rzetelność;
5) znajomość przepisów z zakresu: ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym znajomość prawa w zakresie funkcjonowania samorządu terytorialnego, przepisów o aktach stanu cywilnego, o dowodach osobistych, o ewidencji ludności, ustawy kodeks postępowania administracyjnego.
2. Cechy osobowe i predyspozycje:
1) zdolność do kreatywnego i innowacyjnego myślenia, wysoka kultura osobista, zaangażowanie, samodzielność, dokładność, odpowiedzialność, sumienność, odporność na stres, obowiązkowość, umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy w zespole oraz kształtowania kontaktów z podmiotem zewnętrznym;
2) umiejętność obsługi urządzeń biurowych i komputera, w tym znajomość pakietu MS Office, umiejętność redagowania dokumentów urzędowych;
3) znajomość topografii Gminy Świerczów; 4) prawo jazdy kat. B.
II. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1. Miejsce świadczenia pracy – Urząd Gminy Świerczów;
2. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
3. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca bezpośredniego oraz telefonicznego kontaktu z osobami fizycznymi, podmiotami zewnętrznymi, instytucjami i jednostkami organizacyjnymi.
III. Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku:
- Przygotowywanie protokołów i projektów aktów stanu cywilnego urodzenia, małżeństwa i zgonu w rejestrze stanu cywilnego.
- Prowadzenie akt zbiorowych.
- Przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przyjmowania oświadczeń:
- o wstąpieniu w związek małżeński w lokalu Urzędu Stanu Cywilnego i poza lokalem,
- o nazwiskach noszonych po zawarciu małżeństwa przez małżonków i dzieci pochodzących z małżeństwa,
- o uznaniu ojcostwa dziecka urodzonego lub dziecka poczętego,
- o nadaniu przez małżonków małoletniemu dziecku nazwiska jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko,
- o zmianie imienia dziecka,
- o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa.
- Przygotowywanie projektów zapewnień od osoby zamierzającej zawrzeć małżeństwo.
- Wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego.
- Przygotowywanie projektów:
- zaświadczenia o stanie cywilnym,
- zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
- zaświadczenia o braku okoliczności wyłączającej zawarcie małżeństwa,
- zaświadczenia, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo.
- Prowadzenie postępowania w sprawie zmiany w aktach stanu cywilnego przygotowywanie projektów wzmianek o sprostowaniu aktu, uzupełnieniu aktu.
- Przyjmowanie danych i przekazywanie ich służbom statystyki publicznej.
- Prowadzenie postępowania w sprawie uznania orzeczenia organu państwa obcego przygotowywanie projektów wzmianek.
- Prowadzenie postępowania w sprawie szczególnego trybu rejestracji stanu cywilnego (przygotowywanie projektów aktów).
- Przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego (migracja aktów).
- Zlecenia migracji aktów do innych urzędów stanu cywilnego.
- Przygotowanie projektów wzmianek dodatkowych, przypisków i przekazywanie ich właściwym urzędom stanu cywilnego celem dołączenia do aktów stanu cywilnego.
- Przygotowywanie projektów zmian w aktach stanu cywilnego mających wpływ na treść aktu, aktualizacja rejestru stanu cywilnego (wzmianki, przypiski).
- Wykonywanie czynności niezbędnych do unieważnienia aktu stanu cywilnego przez wojewodę.
- Aktualizacja systemu PESEL.
- Usuwanie niezgodności w systemie PESEL.
- Monitorowanie systemu BUSC.
- Prowadzenie zadań dotyczących udzielenia informacji z zakresu działalności urzędu stanu cywilnego.
- Załatwianie korespondencji wpływającej do Urzędu Stanu Cywilnego.
- Przyjmowanie dokumentów w sprawach zmiany imienia i nazwiska w trybie ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
- Prowadzenie spraw o nadanie i uroczyste wręczenie odznaczenia „Za Długoletnie Pozycie Małżeńskie".
- Przygotowanie i przekazywanie ksiąg, akt zbiorowych i skorowidzów alfabetycznych do właściwego Archiwum Państwowego.
- Przygotowanie dokumentacji niearchiwalnej kat B-5, B-10, B-50 do archiwum zakładowego Urzędu Gminy Świerczów
- Udzielanie klientom ustnych i pisemnych informacji o przepisach prawnych i procedurach obowiązujących w Urzędzie Stanu Cywilnego.
- Przyjmowanie wpłat bezgotówkowych opłaty skarbowej za czynności prowadzone zgodnie z zakresem obowiązków za pomocą terminali POS.
- Prawidłowe dokumentowanie przyjmowanych wpłat bezgotówkowych za pomocą terminali POS zgodnie z odpowiednim Zarządzeniem Wójta Gminy Świerczów.
- Inne prace zlecone przez Kierownika i Zastępcę Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. list motywacyjny;
2. życiorys z opisem dotychczasowej pracy zawodowej (CV);
3. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających zatrudnienie;
4. kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach lub posiadanych uprawnieniach;
6. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zał. Nr 1 do ogłoszenia);
7. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (zał. Nr 2 do ogłoszenia);
8. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonanie zadań na stanowisku inspektora ds. obsługi Urzędu Stanu Cywilnego / inspektora ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych (zał. Nr 3 do ogłoszenia);
9. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (zał. Nr 4 do ogłoszenia);
10. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii (zał. Nr 5 do ogłoszenia);
11. oświadczenie o zapoznaniu się z „Informacją dla osób ubiegających się o zatrudnienie na stanowisku inspektora ds. obsługi Urzędu Stanu Cywilnego / inspektora ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych w Urzędzie Gminy Świerczów dotyczącą przetwarzania danych osobowych”* (zał. Nr 6 do ogłoszenia);
12. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zał. Nr 7 do ogłoszenia);
13. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku osób niepełnosprawnych, które chcą skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
*Informacja dla osób ubiegających się o zatrudnienie w Urzędzie Gminy Świerczów na stanowisku inspektora ds. obsługi Urzędu Stanu Cywilnego / inspektora ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych dotyczącą przetwarzania danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 RODO informuję, że:
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Wójt Gminy Świerczów, ul. Brzeska 48, 46-112 Świerczów jako pracodawca.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym kontakt możliwy jest pod numerem tel.: 887 818 800 lub poprzez e mail: iod@swierczow.pl
3. Dane osobowe (oraz dane do kontaktu - o ile zostaną podane) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego przez Urząd Gminy Świerczów na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
4. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
5. Informujemy, iż dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom, które są uprawnione, na podstawie obowiązujących przepisów prawa do dostępu do nich oraz ich przetwarzania w zakresie określonym przepisami, w tym podmiotom kontrolującym działalność Wójta Gminy Świerczów, podmiotom realizującym na rzecz Gminy Świerczów realizującym usługi w imieniu i na rzecz Administratora w zakresie niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania.
6. Dane zgromadzone w procesach rekrutacyjnych będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 3 nie dłuższy niż do 30.04.2025 r. oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji prowadzonym przez Urząd Gminy Świerczów. Ponadto przysługuje jej prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO.
8. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie jej danych osobowych. Organ ten będzie właściwy do rozpatrzenia skargi z tym, że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji.
9. Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o przyjęcie kandydata do pracy przez Urząd Gminy Świerczów.
Uwaga: Po zakończeniu procedury naboru dokumenty aplikacyjne kandydatów będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną dla organów Gminy.
V. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Oferty należy składać w terminie do dnia 27 czerwca 2025 r. do godz. 12:00.
Oferty mogą być złożone:
- osobiście w zamkniętej kopercie w Urzędzie Gminy Świerczów – Sekretariat
- przesłane pocztą na adres: Urząd Gminy w Świerczowie; 46-112 Świerczów; ul. Brzeska 48, z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko inspektor ds. obsługi Urzędu Stanu Cywilnego / inspektor ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych”
VII. Kandydaci, którzy złożą wymagane dokumenty przechodzą do następnego etapu naboru, w którym jest rozmowa kwalifikacyjna.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. Przewidywany termin rozpatrywania ofert:
Oferty pod względem formalnym zostaną rozpatrzone w ciągu 3 dni od upływu terminu na złożenie ofert. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni o miejscu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem.
Lista osób zakwalifikowanych zostanie ogłoszona na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Świerczów: www.bip.swierczow.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
IX. Ogłoszenie o wynikach postępowania rekrutacyjnego:
Informacja o wynikach naboru zostanie upubliczniona w ciągu 14 dni od zakończenia procedury naboru na tablicy informacyjnej urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wójt Gminy Świerczów
mgr Barbara Bednarz
Załączniki:
Ogłoszenie o naborze
Załącznik 1.docx
Załącznik 2.docx
Załącznik 3.docx
Załącznik 4.docx
Załącznik 5.docx
Załącznik 6.docx
Załącznik 7.docx