- MENU BIP
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
- Przetargi nieograniczone
- Archiwum
- Przetargi 2008
Dostawa oleju opałowego do kotłów grzewczych w budynkach GOK, Gimnazjum i Przedszkola w Świerczowie oraz Szkoły Podstawowej w Dąbrowie w ilości do 50 000 l
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ze zmianami, Wójt Gminy Świerczów zawiadamia, iż w prowadzonym postępowaniu pt: „Dostawa oleju opałowego do kotłów grzewczych w budynkach GOK, Gimnazjum i Przedszkola w Świerczowie oraz Szkoły Podstawowej w Dąbrowie w ilości do 50 000 l” jako najkorzystniejszą ofertę wybrano:
Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe
Numer oferty
|
Liczba pkt w kryterium
Cena
|
Razem
|
1
|
96
|
96
|
2
|
98
|
98
|
3
|
100
|
100
|
Podmiot udostępniający: | Urząd Gminy Świerczów |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Michał Hnat |
Data wytworzenia: | 2008-09-10 |
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych
Specyfikacja Istonych Warunków Zamówienia.doc
Formularz oferty.doc
Formularz oświadczenia.doc
Projekt umowy.doc
Świerczów, dnia 19.09.2008 r.
RIM 341-4/08
Zawiadomienie o wpłynięciu protestu wraz z wezwaniem do wzięcia udziału w
postępowaniu toczącym się na skutek wniesienia protestu
Zamawiający:
Gmina Świerczów
ul. Brzeska 48, 46-112 Świerczów
Wykonawca:
ESPPOL S.A.
ul. Ordona 1a
01-237 Warszawa
Dotyczy postępowania o zamówienie publiczne
W trybie przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego
(treść protestu poniżej)
Wójt Gminy Świerczów
Andrzej Gosławski
Protest: dotyczy przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego
1. Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt.1) ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia., umożliwiającego ocenę ofert według ceny w określonym sztywno dniu, który nie jest jednak dniem składania ofert. Dla wykonawców wygodniej jest gdy zamawiający dla oceny ofert wymaga ceny z dnia wcześniejszego o 3-5 dni niż termin składania ofert. Natomiast dla oceny ofert nie ma to znaczenia.
Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie, które aby sporządzić i dostarczyć ofertę na czas zmuszone są do osobistego dowiezienia dokumentów. Podtrzymanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, gdyż faworyzuje firmy duże z dużą liczba regionalnych przedstawicieli handlowych lub firmy znajdujące się w sąsiedztwie Zamawiającego, co jest sprzeczne z zasadami ustawy Prawo zamówień publicznych, określonymi w art. 7.
2. Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt. 1) ustawy Prawo zamówień publicznych wnosi o zmianę zapisu w § 3 projektu umowy z:
„ Za dostarczony olej określony w 1 umowy, dostawca otrzyma zapłatę w ciągu 21 dni od daty otrzymania faktury przez zamawiającego przelewem na konto …”
Na:
Za dostarczony olej określony w 1 umowy, dostawca otrzyma zapłatę w ciągu 21 dni od daty otrzymania towaru przez Zamawiającego przelewem na konto…”
Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie, które aby :” dostarczyć fakturę” zmuszone są do przesłania faktur pocztą co wiąże się z dodatkowym przedłużeniem czasu płatności faktury i utrudnia kontrolę terminów jej zapłaty. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji gdyż faworyzuje duże firmy z dużą liczbą regionalnych przedstawicieli lub firmy znajdujące siew bezpośrednim sąsiedztwie zamawiającego, które mogą osobiście dostarczyć faktury, co jest sprzeczne z zasadami ustawy Prawo zamówień publicznych, określonymi art. 7.
3. Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt. 1) ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projekcie umowy, umożliwiającego tzw. Mierzenie ilości sprzedanego oleju opałowego w temp. 15oC i na tej podstawie wystawianie faktury .
Brak w/w zapisu rozumiemy (być może niesłusznie) jako oczekiwanie rozliczeń w temp. Rzeczywistej. Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia prze firmy małe i średnie, które dostarczając olej opałowy przy temp. Poniżej 15oC (ponieważ z reguły większe dostawy realizowane są w okresach obniżonej temp.) ponosiły by stratę w wysokości ok. 1,5 % produktu na każdej dostawie. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, co jest sprzeczne z zasadami ustawy pzp, określonymi w art. 7
Zgodnie z ustawa z dnia 23 stycznia 2004r o podatku akcyzowym Dz. U. Nr 29 z 2004 r., poz. 257 producenci paliw PKN ORLEN SA stosują objętościowy system sprzedaży paliw oparty na m3 w temperaturze referencyjnej 15oC.
Dlatego wnosimy o dodanie zapisu, że dostarczenie ilości oleju opałowego będą fakturowane w temp. Referencyjnej 15oC, zgodnie z Ustawą z dnia 23 stycznia 2004 o podatku akcyzowym Dz. U. Nr 29 z 2004r., poz. 257.
4. Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt. 1) ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projekcie umowy, umożliwiającego tzw. Indeksację cen produktu proporcjonalnie do jego ceny hurtowej ogłaszanej na stronie internetowej producenta.
Brak w/w zapisu rozumiemy (być może niesłusznie) jako oczekiwanie ceny stałej w okresie obowiązywania umowy.
Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie, które są uzależnione od wahań ceny hurtowej narzucanych przez producenta. Specyfiką branży paliw jest, iż cena narzucana przez 2 producentów i często (nawet codziennie) się zmienia. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, co jest sprzeczne z zasadami ustawy pzp, określonymi w art. 7
Ponadto warunek taki najprawdopodobniej jest niekorzystny dla Zamawiającego, gdyż (wg. naszych obserwacji kilku tegorocznych przetargów zawierających ten wymóg ) powoduje podniesienie ceny ofertowej o przeszło 0,2 zł/1 litr, celem zrekompensowania przyszłych, przypuszczalnych wahań ceny hurtowej producenta. Natomiast minionym sezonie grzewczym faktycznie osiągane ceny oleju osiągały takich wielkości – czyli Zamawiający przepłacał w porównaniu do ceny indeksowej. W przypadku 100m3 paliwa – może to oznaczać stratę Zamawiającego kilka-kilkanaście tys. zł.
Proponujemy zamieszczenie w SIWZ i w umowie żądania stałej marży (lub upust) w stosunku do hurtowej ceny producenta, ogłaszanej na stronie internetowych. W ten sposób czasie realizacji umowy, cena faktury będzie się wahała (rosła i obniżała ) równolegle do wahań na rynku hurtowym paliw, a do faktury wykonawca ma załączyć wy6druk ze strony internetowej producenta aktualnej ceny hurtowej oleju, celem weryfikacji prawidłowości ceny na fakturze (ma ona być równa cenie hurtowej +/- stała marża ) zamawiający uzyskuje cenę najkorzystniejszą w każdym momencie realizacji umowy.
Uprzejmie prosimy o wprowadzenie odpowiednich zapisów do SIWZ oraz umowy, licząc na Państwa obiektywizm oraz równe traktowanie wykonawców.